16 Mart 2009 Pazartesi

A Loves Lahana


Daha önce lahanaya dair kısa bir yazım olmuştu canımın çektiğine dair, ama bu akşam biraz daha çeşitlendireyim. Her türlüsünü sevdiğim az sayıa bitkilerdendir kendisi. Maydonozdan ne kadar nefret ediyorsam, lahanayı da o kadar seviyorum. Hem de her türlüsünü seviyorum bu meretin.

* Beyaz Lahana: Elbette ilk önce beyaz lahanadan başlayayım. Bu meretin çeşitli yemeklerde pişirilmiş halini ve en çok da direk manavdan alıp yıkayıp ortasını yararak kıtır kıtır yemesini severim.

* Kara Lahana: Benim için salataların vazgeçilmez parçalarındanır bu canım ciğerim yiyecek de. Üstelik bunu da yine direk manavdan alıp kıtır kıtır yemeyi severim.

* Coleslaw: Lahananın en yakıştığı karışımlardan biri de elbette bu leziz şey. Yemeye oyulmaz. Şahane bir kokteyl.

* Lahana Turşusu: Çok fazla turşu yiyen biri değilim ama lahananın turşusuna da bayılıyorum. Hatta bu akşam aldım, yemeye doyamadım desem yeridir. :)

Kısaca şunu söylemek isterim "Yenir ki bu lksaflkşslfs".

Kısa kısa serisinden konuyla alakasız bir not da belirtmek isterim. Arkadaş bu mart ayı yanlızca kedilerde etkili olmuyormuş bunu gördüm. Ne varsa bu mart ayında..

5 yorum:

KaRaMeL dedi ki...

çok canım çekti:s hele turşusuna bayılıyorum bende..
buaralar cnm da ahududu reçeli çekiyo.labneyi süreceksin önce ekmeğe, üstünede reçeli..ohhh.
bi bağlantısı varmıdır acaba mart ayıyla:)

NoSTATIC dedi ki...

bende severim her türünü de,kara lahana dediğin bizim oraların kara lahanası nı?(bkz.eyyy gidiii karadeniizz),yoksa mor lahana mı?Ki kıtır kıtır yenen o olsa gerek?Hani salatası olan,sirkeli falan olur ya..Colesaw da ne?!
Sabah sabah benimde canım çekti bak..asfkjasgfkas

NoSTATIC dedi ki...

Tutamadım kendimi..Bu beyaz lahanın dolması çok güzel oluyo yaa :/ Zeytinyağlıs ayrı güzel,etlisi ayrı..Böyle üzerine sarımsaklı yoğurt ufhhh..

NoSTATIC dedi ki...

Bak şimdi benim niye bu kadar yorum yazma isteğim gelmiş onu anlamadım!!Ananem yapar karalahanadan bi yemek,adı çok güzel HOPCİN,tadıda güzel..Bu da böyle bir anımdır :))

teletabi dedi ki...

@Karamel: Bence var, mart ayı her türlü hormonu , beğeni ve nefret arzusunu aşırılaştırıp tavan yaptırıyor sklfaslkdfls

@B : Ulaaaaaan. Mor lahana evet. Offf sirkeli kıtır kıtır..Alllaaam. Sarımsaklı yoğurt dedi ya. Ne yenir o da.Süper. Hopçin ne yahu onu da ben hiç duymadım. Karalahanadan yemek fena halde cezbediyor görmesek de yemesek de bizim yemeğimiz :)