1 Ocak 2008 Salı

2007 nin dikkat çeken şarkıları

evet efenim, madme bir yıl geçti, neden o yıla dair bir derleme yapmıyorum lan ben diye düşündüm ve 2007 de dikkatimi celbetmiş şarkıları şöyle bir listeledim, aralarından da 15 adedini seçtim. şimdi bunlar en iyi değil, dikkatimi en fazla çekmiş şarkılar listesidir. genelde pop ağırlıklı oldu liste.. neise efenim başlayalım fazla lafa gerek yok;

15 NUMARA
efenim bu şarkıyı, stardust isimli güzide filmde duyup pek begendim ve ulan neymiş bu şarkı dye de uzun süre araştırdım. sene sonunda da listeye girmeyi başardı. sarkının ismi rule the world seslendiren grup take that



14 NUMARA
efenim güzel bir yaz günü evde otururken dinleyip ilk dinlediğimde "neymiş lan bu diye" sardırdıgım fena halde kıpır kıpır ve klibi ve klibindeki teyze ile hayranlık uyandıran şarkı şimdiki de..şarkının ismi love is gone, seslendiren david guetta



13 NUMARA
efenim tartışmasız bu yaza damgasını vuran popüler parça çakmak çakmak oldu herhalde. kendisi listeye girmezse yazık olurdu. seslendiren hanımefendimiz sibel can.



12 NUMARA
efenim jay jay johanson un yeni albümü poison hoş geldi ve abimiz bizi poison ile derinden yaraladı. listede 12 numarada poison ve jay jay johansson


11 NUMARA
efenim şarkı çıktığında derin bir aşk acısı içerisindeydim bendeniz. günlerce tek şarkılık playlistte takılı kaldı winamp..listede de kendine yer bulmaması imkansız olurdu. 11 numarada dokunma bana var, seslendiren hanım kızımız zeynep casalini.


10 NUMARA
aslında tipik bir yalın şarkısıydı herşey sensin. ayrılınmış ve eski sevgili unutulamamıştır hep onn şarkılarında. bu da onlardan biriydi fakat bu şarkı bir satırın, bir satır sözün bir şarkıyı bir kaç gömlek yukarıya taşıyabileceğine en güzel örneklerden biriydi.."şimdi senden vaz mı geçmeli, masal olup yola devam mı etmeli?" herşey sensin, seslendiren yalın.


9 NUMARA
efenim 2006 çıkışlı bir şarkı ama etkisi 2007 de de devam etti..türk rock müziğinde uzun süre sonra heyecan veren bir örnekle karşılaştık. afili yalnızlık, seslendiren emre aydın.


8 NUMARA
efenim sekiz numarada levi s reklam filmi ile tanıdıgımız little annie nin seslendirdiği strange love var. ilk dinlendiğinde fena halde dikkat çeken şarkılarda biri ve listeye girmeyi kesinlikle hakediyor. reklam da çok dikat çekiciydi. little annie strange love 8 numarada.


7 NUMARA
efenim yılın en dikkat çekici albümlerinden biri de göksel kızımızın albümüydü ve albümün çıkış parçası yarabbi şükür çizdiği durum ve huzur görüntüleriyle bir şarkıda insanlara bir şeyler hayal ettirmeyi başardı. şarkıyı dinlerken, şarkıda tasvir edilen ortamı canlandıramamak kafasında insanın elinde değil. yarabbi şükür seslendiren göksel.


6 NUMARA
gecen yıllar içerisinde pinhani hafif müzik ve alternatif müzik ortamına bomba gibi düştü. yıllarca dinledik dinledik doymadık, üzerine pinhani nin elemanlarının oyumsana dan olması da farklı bir lezzetti. pes oynarken tek şarkılık playlist ile saatlerce bıkılmadna dinlendi bu şarkıları kendilerinin 2007 de. haftanın sonu seslendiren pinhani.


5 NUMARA
efenim söylenecek pek fazla bir şey yok. bir çok kişi gibi benim de ilk dinlediğim andan itibaren ilgimi çeken bir şarkı oldu. uzun süre dinledim. klibi de ayrı güzeldi akşamüzeri metropolünde bir kadın..hey there delilah ve plain white T's.


4 NUMARA
efenim ben de bu şarkıyı ilk olarak e2 dizisi mad men tanıtımlarında duydum ve hayran kaldım. günlerce reklamın altın çağı, piyasanın dahi çocukları diye gezdim.her ne kadar şarkı 2007 de çıkmış olmasa da, daha doğrusu albüm 2007 de çıkmış olmasa da benim açımdan 2007 nin son dörtlüğüne damgasını vurdu. you know i'm no good seslendiren amy winehouse.


3 NUMARA
efenim bu yazın tartışmasız en iyi pop ve r&b şarkısı bu desek yanılmaz olmayız herhalde. youtube da bile 35 milyonun üzerinde izlenme sayısı ile ne kadar tuttuğu da ortada. pek fazla söze gerek yok artık, ilk üçteyiz ve üç numaradaki şarkı the way i are , seslendiren timbaland


2 NUMARA
bu yılın sonuna bu amatör kayıt türkyie de damgasını vurdu. flamenco fonlu evlerinin önü boyalı direk ve öykü kızımızın başarılı vokali evlerinin önü boyalı direk tangos versiyonunu listede 2 numaraya soktu.


1 NUMARA
efenim son yılalr içerisindeki en sevdiğim yerli dizi olan "yalancı yarim" in efsane şarkısı gözlerin açık ara 2007 nin 1 numarası olarak listededir.şarkının çaldığı sahne ise yalancı yarim için unutulmaz bir enstantenedir.





efenim böyle işte. bu yılın bende dikkat uyandırmış şarkıları listesidir. unuttuklarım olabilir ama onları da es geçtik ne edelim.yaklaşık 60 şarkılık bir aday adayı listesinden seçilen 15 şarkıydı bunlar.

Hiç yorum yok: