25 Mart 2009 Çarşamba

Eurovision 2009 favorilerim.

Pekala, çeşitli kitap kulüplerinde kitap değerlendirmelerinin yanında dipnot olarak "ayrıca eurovision ciddiye alınacak bir yarışma değil, oylar politik olarak veriliyor, zaten ahmet ümit bu kitabında, fransız ihtilalinin mevlanadan etkilenişi ve bu etkinin futurizm yakınsamasında o dönemin dedektifinin gözünden bir alt metinle yıllar sonra eurovision diye bir yarışma olacagı ve bu yarışmadaki oyların nasıl sistematize edileceğini okuruna sunuyor" deniledursun, daha önce yazdığım taraf tutmak başlıklı yazıda da değindiğim üzere, eğer birbiriyle rekabet etme eylemini gerçekleştiren en az iki olgu varsa onların mücadelelerini izlemeyi ve bu mücadeelerde taraf olmayı da pek severim. Yarışma ne kadar mantıksız veya kazanıp kaybetme biçimi ne kadar etik ya da etik dışı olursa olsun yarışmanın içindeyken yine de yarışmaya odaklanılır. İşte bunu seviyorum. O yüzden eurovision izlerken de önceden sevdiklerimin üst sıralarda olmasına seviniyorum. Bu yıl da şarkılara şöyle bir göz attıktan sonra favorilerimi belirledim.

Düm Tek Tek: Bu tür bir yarışmada şarkılar genelde tek içimlik olurlar. Daha doğrusu kazanan şarkılar tek içimlik olurlar. Çünkü oy verme durumu o geceki performansa ve dinlemeye baglıdır genelde. Ecnebi tabirle "catchy" olan şarkılar zirvede tutunurlar. Hem catchy hem de iyi bir müzikal yapıdan oluşan şarkı ise nadiren çıkıyor. Kesişim kümeleri her yıl oluşmuyor. İşte hadisenin şarkısı ilk dinleyişte yakalayıcı bir özelliğe sahip. İlk beşte olacağını tahmin ediyorum Düm Tek Tek'in.

La Noche Es Para: İspanya ve genel olarka dört büyükler bu sene siktiriboktan şarkılar yerine biraz daha insana benziyen şarkılarla katılıyorlar yarışmaya. Her ne kadar Fransa'da Patricia Kaas ismi bir adım öne taşısa da ilk bakışta, İspanya adına yarışmaya katılan La Noche Es Para dinledikten sonra kendini ilk seferde sevdirmeyi başardı. Hoş geçen seneki el çiki çiki şarkısı da çok geyikti İspanya'nın. Bu sene güçlü bir şansa sahip olduğunu düşünüyorum İspanya'nın. Kazanırsa sürpriz olmaz benim için.

Lose Control: Bu şarkıyı nasıl canlı söyleyecekler oldukça merak ediyorum. Finlandiya'nın parçası Lose Control. Final gecesinde oalcagı kesin gibi hatta ilk onda olacağı ama ne kadar ileride olur bilemem. Yine de sevdiğim şarkılardna oldu.

Tudas as Ruas do Amor: Potekiz'in Eurovisiondaki bahtsızlığını çözebilmiş değilim. Her yıl genel eurovision parçaları kalibresinin çok çok üzerinde parçalar göndermesine rağmen bazılarında yarı finali dahi geçemiyorlar. Bana kalsa bu yıl ödülü ya bu parçaya ya da az sonra yazacağım parçaya verirdim hiç düşünmeden. Benden oy alacağı muhakkak bu şahane parçanın.

Fairytale: Benim için Potekiz'in parçası ile birlikte yarışmanın kazananıdır Alexander Rybak'ın temsil ettiği Norveç'in Fairytale isimli şarkısı. Uzun süredir böyle şeker, böyle tatlı şarkı duymuyorduk eurovisionda. Şarkıyı dinlerken gözümün önüne sürekli Stardust filminden sahneler geliyor..Film masal gibiydi..Şarkı da öyle..İki oy göndermeyi düşünüyorum bu parçaya da.


İşte böyle benim düşündüklerim efenim. Fairytale ve Tudas as Ruas de Amor favorilerim. Yunanistan gene Sakis rouvas ile katılıyormuş başka adam kalmadı sanki memelekette. Dört büyükler de iddialı bu sene. Fransa, Almanya, İspanya veya İngiltere'den biri de kaznaırsa şaşırmam aslında. Neyse efenim göreceğiz bakalım.

Hiç yorum yok: