24 Nisan 2009 Cuma

Rüya Üzerine


Rüya mefhumu herkesin zaman zaman üzerinde düşündüğü ve kendine göre belirli sonuçlara ulaştığı konulardan biridir. en çok da padişahlar ya da liderler düşünmüş ki, rüyasında gördüğü için bir köyün tüm çocuklarını öldürmeye kadar getirmişler işi. "Bana rüyanın tanımını yapabilir misin abidin?" dense bir tür sanat metinli sohbette "Efenim, aşkın ekspresyonistliğinde görülen, hislerin bir kamyonun arkasında kaçak göçmenlik yaptığı irrasyonel rasyonalite" gibi ne dediğini kendinin bile anlamayacağı yorumlar yapabilir taraflardan biri. Şimdiden söyleyeyim, böyle sanatın içine tükürürüm ben. Çok net. "Cihangir cafesi ağzı yapma bana" adam gibi konuş diyesim gelir ama diyemem, "Öyle ise o kamyon banker mahmut tarafından götürülüyor olabilir mi" derim. Sonra da "Esin sen beni bırak yaaa" deyip cep bankı anarım.

neyse efenim ilk paragrafta saçmalama hakkımı kullandıktan sonra şunu diyecektim, geçen gün bir rüya gördüm efenim. Şimdi muhteviyatını pek anımsamıyorum, ilk uyandığımda anımsıyordum rem evresinde gördüğüm için sanırım. Bu rüya ilginç bir rüyaydı ama daha önceden gördüğüm bir rüya sonrası düşündüklerimi anımsadım uyandığımda. Biliyoruz ki, rüya esnasında beyin olan biten şeyleri vücuda gerçek gibi algılatabiliyor. Ya da buna benzer bir şey. Yani efenim ne bileyim rüyada süratli araba kullanıyoruz ya da hareketli bir kovalamacanın ortasındayız diyelim. O an onu gerçek sanıyor vücut veya beyin. O an sanki kovalamacanın ortasındaymışız gibi ya da her an bir yerlere çarpacakmışız gibi heyecan içinde hissediyor kendini insan.

Geçen gördüğüm rüyada, geçmiş de vardı. Yani o an olan olaylar geçmişte hatta çok küçükken yapılan şeylere dayanıyordu ve rüyadaki ben de o geçmişi dün gibi hatırlıyordum. Uyandığım anda ise o geçmişın artık kurgu oldugunun farkındaydım ve hatırlayamıyordum. Rüyamı ise hatırlıyordum yani o an olanları. Bunu bir kenara koyalım.

Demek istediğim şu aslında, çoğu zaman ölecekken uyanılır rüyadan. bunun nedeni belki öldükten sonra olabilecekler konusunda beyinin veya düşünce mekanizmasının da net bir öngörüsü olmadığındandır. Onun haricinde ise rüyada yaşanılanlar o an gerçek gibi algılatılır vücuda. Vücut onları gerçek sanır. Geçen gün gördüğüm rüyadan uyandıktan sonra düşündüğüm eski rüyama referans da burası aslında. Vücuda, beyin ve düşünme mekanizması da dahil olmak üzere bir şey gerçek gibi gösteriliyor ise bu kontrol edilebilir bir yetenek olabilir mi acaba diye sorular dolaşmıştı kafamda. Mesela rüyada ejakulasyon olayını ele alalım. Tamam mastürbasyonda o an düşünülen şeyin gerçek olmadığı bilinebiliyor fakat rüyada gerçek olması üzerine meydana geliyor bu durum. İşte o yetenek eğer kontrol edilebilirse mesela mastürbasyona gerek kalmaz. Hatta belki biriyle birlikte olmaya bile gerek kalmayabilir çünkü tam anlamıyla gerçek olarak algılanıyor vücut tarafından rüyada olan biten. eğer böyle ise rüyada sevişmek ile gerçekten sevişmek arasındaki fark da küçülüyor. Belki de hiç olmuyor. Sadece cinsellik değil aslında mevzu. Böyle bir yetenek olabildiğini düşününce yapılabileceklerin de sınırsızlığı düşünceleri okşuyor açıkçası.

Neyse efenim, rüya konusu halen bilinmeyen olarak karizmasını sürürüyor. O yüzden hakkına ne konuşulursa konuşulsun yalanlamaz belki de gerçeklenebilir. Bu nedenle atış serbest. Bazılarımıza göre ise rüya, işte aşağıdaki gibidir. Herkese iyi bir haftasonu diliyorum.

2 yorum:

ஐ๑renklikalem dedi ki...

bir yazının sonunda daha kah güldük kah hüzünlendik.. ama rüyanı anlamaya çaışırken yoruldum diyebilirim jhdasbn =D iyi cumartesiler ola.

teletabi dedi ki...

:) Ben de pek bir şey anlamadım zaten rüyadan. klfklsadkfjlsa